Avstrijski pomorski razvoj v Vzhodni Aziji

1869–1914

  • Chinyun Lee
Ključne besede: Avstrijski Lloyd, Vzhodna Azija

Povzetek

Članek prikazuje, kako je Trst v zadnjih desetletjih pred prvo svetovno vojno razširil pomorsko trgovino proti Vzhodu. Avstrijski Lloyd je investiral v gradnjo sueškega prekopa in odprl ladjarske povezave z Indijo, Kitajsko in Japonsko. Načrt za pomorske linije z daljnim Vzhodom je že pred odprtjem sueškega prekopa zasnoval Pasquale Revoltella. Toda širjenje ladjarskih linij je potekalo počasi. Zveza z Indijo je bila vzpostavljena leta 1869, s Hong Kongom 1880, s Šangajem 1892 in s Kobe 1893, v Lloydu pa so vse ocenjevali za pomemben dosežek. Leta 1912 je Avstrijski Lloyd končno vzpostavil hitro (»ekspresno«) linijo med Trstom in Šangajem. Kava in kitajski cimetovec sta bila pomembna tovora na tej liniji. Trst je pritegnil uvozne transporte kave ne le iz južne Azije, temveč tudi iz Singapura in Filipinov. Kitajski cimetovec je bil drug tovor, pri prevozu katerega je Trst tekmoval s Hamburgom. Najbolj dobičkonosni tržaški ladjarski liniji sta bili Trst-Kotor in Trst-Bombay. Linije v vzhodno Azijo pa niso bile uspešne, saj je na Kitajsko (po vsej verjetnosti) več avstrijskih izdelkov prispelo preko Hamburga kot preko Trsta. Neuspeh linij na daljni Vzhod je bil posledica raznih notranjih problemov v avstrijskem Lloydu in stagnacije Trsta.

Objavljeno
2007-01-11
Rubrike
Razprave